fotobymalin.blogg.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Malin och är en tjej från skogen. På min blogg kommer du att få läsa om vad jag gör och ta del av allt det roliga som händer! Hoppas att du gillar det!

LONDON

Publicerad 2014-10-29 15:17:54 i Allmänt,

Det här har lätt varit de bästa fyra dagarna på länge! Jag vet inte ens vart jag ska börja... Vi åkte till Skellefteå på söndag morgon. Därifrån gick flyget till London, och flygplatsen som vi åkte till hette Stansted. Efter någon timme i buss och en lååång promenad så kom vi fram till hotellet. Vi kom fram ganska sent, så vi hann inte göra något den dagen.
På måndagen klev vi upp ganska tidigt, och tog direkt färjan in till stan och köpte frukost. Efter det så tog vi tunnelbanan upp till Madame Tussauds och kollade på alla vaxdockor. Så otroligt vad man kan göra med vax! Där gick vi också en "Skräcktunnel", och fyf*an vad läskigt det var!!! Det var kolsvart och levande människor kastade sig upp i ansiktet på en. Alltså, det går inte ens beskriva... Usch! Men lite kul var det ändå.
Vi gick klart Madame Tussauds och sedan käkade vi lunch på Pizza Hut. Sedan åkte vi till London Eye, men vi insåg direkt att det inte ens var värt att stå i den kön för det var sjukt lång. Vi skulle ha fått stå där i tre tmmar, så vi skippade det och gick på stan istället. Vi tjejer gick också upp till Choccy Woccy DooDaah, bara för att det är kul att ha varit där, och det är alltså ett väldigt känt café typ. Middag åt vi på Jamie Olivers restaurang, nära Picadilly Circus.
På tisdagen klev vi upp extra tidigt för att vara först till London Eye och slippa stå i kö. Så vi åkte dit, och ganska så snabbt startade den, och vi var med på första varvet. Och vilken upplevelse. Vi var alltså 135 meter upp i luften! Självklart besökte vi också Big Ben, Houses of Parlament osv, men kom inte ihåg vilken dag det var...
Resten av dagen blev det shopping, och lite pauser däremellan.
I morse klev vi upp kl. fyra och tog taxi Stansted och därifrån åkte vi hem.
Nä, alltså det här har varit en fantastisk upplevelse, och vi har haft otroligt bra sällskap! Tack till er som var med, och hoppas att vi hittar på något lika kul igen!

Har tagit galet mycket bilder, så ni får inte alla haha..
Angelina Jolie och Brad Pitt
Britney Spears
Usain Bolt
Freddie Mercury
Död människa...
Russel Brand
London Eye

Bilder tagna från kupolen vi åkte i

Houses of Parlament
Big Ben och The Klock Tower

Vår utsikt

Amandaaa
Maliiin
♥The GANG
NÅGRA tårtor på Choccywoccydoodaah!